неделя, 13 май 2012 г.

За врагът

"Никога не си избирай неподходящ враг,защото ще трябва да научиш същите стратегии,същите хитрости като на твоя враг-иначе няма да можеш да се бориш с него.Избирай си враг ,който е мъдър , така че за да се бориш с него, да трябва да станеш мъдър.Избери си интелигентен враг,защото ще трябва да си интелигентен ,за да се бориш с него.Избери си врага,като много добре помниш .че като се бориш с него , ще станеш като него.Дали ще бъдеш победен ,или ще победиш,това е на второ място. Най-важната ти грижа трябва да бъде изборът на подходящ враг.Ако нямаш враг , ти нямаш предизвикателство. Това ще премахне всички предизвикателства да си по силен ,да си много добър във воюването,да си умен,да си буден за възможностите."

Сега усъзнах някой нещя ,които са се случили с мен през годините.Или може би съм го разбирал подсъзнателно но сега се оформи в главата ми като констатация. Това горе е толкова вярно че няма дори една дума ,която да не е истина. Тези в Доджо ,които не подбират противниците си за спаринга според силата им а се бият с всички и ако умишленно търсят спарингите с най силните, израстват и един ден стават силни като тях. А тези ,които по всевъзможни причини бягат от спаринга ,или ако се бият гледат да е с по-слабите, си остават слаби. Когато водиш бой със силен ,опитен и умен противник ,неменуемо трябва и ти да станеш по-силен, по опитен и по-умен за да можеш въобще да водиш бой с него.В противен случай боят свършва бързо!А за да го победиш ще треябва да го надминеш в тия му качества. Така ставаш като него.
Когато започнах да се състезавам бях вече "стар" за начинаещ. Бях на 24 год.Но не пропуснах нито едно състезание ,което се организираше. Така още учеики се .жребият ме изпращаше срещу вече утвърдени и силни бойци.Аз естественно губех ,но битките с тези хора ми дадоха много през всичкото това време. Аз не съм ги избирал тогава ,животът го правеше вместо мен, но сега се радвам че съм имал такива противници.Сега всички тия "противници" са ми приятели и смея да се надявам че съм един от тях.

                                                                                         Сенсей Андреян Иванов

Няма коментари:

Публикуване на коментар